Lehet másképp!

Budapest-Szolnok... És ami mögöttem van!

kifejezőeszközök

30y (4) apa (4) árkád (2) átvitt értelem (2) boogie mamma (2) budapest (8) buszok (2) dolgozat (5) érettségi (7) és (2) fakt (10) feszültség (4) hétvége (2) holnap (6) iskola (15) iskolabanalvas (2) koncert (4) leovey (6) matek (2) nap (5) novella (2) nyári (2) skizofrénia (3) szolnok (18) szünet (10) tél (2) töri (9) utazás (5) város... (7) vers (2) zalakaros (3) zene (3) Címkefelhő

I report...

2007.11.08. 21:17 | Ipszilon | Szólj hozzá!

Címkék: hétvége koncert iskola töri holnap feszültség szolnok leovey fakt

állapot: megálltam

zene: Deep Purple-től bármi, Ska-P, Copy Con

idézet: "Ne mozgasd a lábad szárát, tudom a farod járását!"

Hm, hétfő este kicsit fáradt is voltam, de tudtam, hogy a másnap adott percében mit fogok csinálni, este.

Kedd reggel fölébredtem, elmentem békésen iskolába, hogy aztán szembesüljek a tényekkel, nincs első órám, nincs harmadik órám, van viszont faktom, van faktos témazáró is. Erről kicsit később, kicsit lentebb. Továbbhaladva a vázlatban, elérkezünk az ominózus estéhez, a maga kis Deep Purple fellépéséhez. Erről is lenebb írok.

Szerda is eltelt, úgy, a maga kis csendes módján.

Csütörtök, az meg még friss, azért is tudok majd írni róla.

Akkor hát, faktos témazáró. Szintjét tekintve nem érzek sok különbséget az alapórai és a faktos dolgozat között, maximum néhány kérdésben, vagy talán csak kettőben. Lényeg, hogy megírtam. A kérdések között akadt egy elég szivatós is, amivel azért küzdöttem. Igazából, hétfőn lehet javítani, de sok kedvem nincs hozzá. Lett, amilyen lett, ha négyes, nem zavar. Van egy sanda gyanúm, hogy ha megtörténik a tanárváltás nálunk, akkor a töri jegyek megváltoznak. Talán. Nem mondom biztosra, csak egy sejtés. Persze alapórán megint témazáró, 1526-tól, jövő csütörtökön, szóval az előtte prezentált tanítás nélküli munakap (de szépen fogalmaztam) két dologról fog szólni. Esztivel ténfergek egyet, meg tanulok a tör dolgozatra. Minnél többet. Előtte kedden meg társadalomismeret dolgozat, amin nem leszek, mert DÖK-ös akármi lesz a suliban. Amúgy a töri is érdekes. Szerintem cefetül le vagyunk maradva, mert a tanárnő úgy hirtelen kapcsolt át egy magasabb fokozatra, és csak úgy röpködnek a témazárók a fejünk fölött. Jóformán ki sem hevertük az egyiket, már jön a következő. És annyi anyagot veszünk, hogy már legalább fél évvel ezelőttinek tűnik az angol polgári forradalom (add Atyám, hogy azt húzzam érettségin!)
A dolgozatról hamarabb eljöttem, merthogy sietnem kellett haza a koncert miatt.

A koncert rövid volt és tömör. De jó. Előzenekar a Hard volt (jók voltak, nem ismerem a munkásságukat, amit itt produkáltak, az tetszett), maga a Deep Purple, teljes mivoltában fél kilenckor lépett színre, kapásból kezdtek egy Pictures of Home-mal, aztán még három szám, egy szuszra (pl: Strange kind of woman), kis szünet, aztán megint számok tömkelege (a teljesség igénye nélkül: Highway star, Rapture of the Deep, Into the fire, The battle rages on, Mary Long, Smoke on the water, Perfect strangers, Contact lost, Lazy, Kiss tomorrow goodbye, Black night - így elnézve úgy gondolom, hogy egyet sem hagytam ki.), a hangulat óriási volt, a zenekar fiatalosan mozog, bár látszik rajtuk a koruk (legfőképpen Roger Gloveren, aki bár ugrándozott össze meg vissza, azért a felkarján látszott), ellenben fülig érő szájjal, közvetlenül, örömmel prezentálták a jobbnál jobb számokat. Aztán, egyszerre csak vége szakadt, és negyed 11-kor már indulhattunk is kifelé, a kocsihoz. És indultunk is, volt más választásunk? Elmentek a színpadról, vége volt. Csalódott votlam? Nem, csak - még tudtam volna hallgatni néhány számot.

Szerdán, lementem még DÖK-irodába tanítás után, hogy ne a Kodály köröndön várjak Alexára. Sikerült is produkálnom egy késést, de legalább találkoztunk, dumáltunk a Széchenyi fürdőhöz címzett földalatti megállóban. Olyannyira belelendültünk, hogy négy előtt öt perccel jutott eszünkbe, hogy négyre mindkettőnkek egy előre lokalizált helyen kell lennie. Akkor rohantam egy a Nyugatiba, futottam a vonathoz, közben írtam Beának, hogy nem érek oda KöKire a megbeszélt időre. Aztán odaértem, igaz, jegyem az nem volt a vonatra. És ilyen ideges leutazásom nem sok volt. Épp Pilisen ért a kaller a fülkéhez, akkor, amikor már szálltam le. Megúsztam, visszafelé már vettem jegyet, de azt meg nem kérték. Mörfi. Végre néztem egy kis részt a House-ból, jó volt látni, bár elég kiemrült voltam, hogy sok mindent fogjak a témából. Lefeküdtem, aludtam, felébredtem, és eljövé a csütörtök.

Azaz a ma. A reggeli bioszra eleve úgy mentem be, hogy én ezt nem akarom. Igazából, amennyire rajongtam a biosz órákért, mostanra annyira nem érdekel és legalább ilyen mértékben irritál minden ott és ily módon eltöltött tanóra. Szar bemenni, végig jegyzetelni, végig figyelni, végig résen lenni, és végig imádkozni, hogy ne most szakadjon el a cérna és ne most írjunk bütetődolgozatot. De kibírtam, valahogy. Mondjuk nem teljesen tudom, hogy a jövőben ezeket az órákat hogyan bekkelem ki. Kénytelen leszek megoldani. Tudom, hogy poénkodik a tanárnő, de most valahogy ezekre a poénokra nem vagyok vevő. És ha föladom a harcot, mert padlóra kerültem azon az órán, akkor még belém is rúg egyet, azzal, hogy lefeleltet az órai anyagból. Csodás. Loholok utána, és ezzel szerintem rohadtul nem vagyok egyedül. Igyekszem jegyzetelni, tanulni, de valahogy nem megy. Ezt nem tudom.
Volt ma egy másik érdekesség is. A töri órát most csak annyiból veszem ide, hogy arról eljöttem háromnegyedkor, mert mentünk fakttal (filozófia) a Trafóba, a Frenák Pál-féle társulat új előadásának a próbájára. Egyszerűen felemelő volt. Nagyon tetszett, lenyűgözve jöttem ki a művházból. Csak kerestem a kifejezéseket, és az alkalmat, hogy egybe láthassam a produkciót. Játszák holnap, holnapután, meg vasrnap. Lehet, hogy holnap kéne elmenni, csak az a baj, hogy nyolckor kezdik, hazajönni meg nem akarok. Vagyis, talán, de most inkább azt mondom, hogy hazajövök, aztán meglátom, hogy mit teszek.
Trafó után találkoztam Maszival a Nyugatiban, kimentünk Ferihegyig, onnan átszálltunk a "sárgabusz"-ra, ahol már megint (Trafóból a Nyugatiba menet a metrón is) Vakonddal találkoztunk, aztán leszálltunk, bementünk Vögele-be, vettem magamnak garbót, aztán Maszival elnéztünk még cundába, meg aztán egy ilyen vegyes boltba,ott is megvoltunk, aztán hazafelé, Ferihegyen buszt váltottunk, és bementünk KöKire. Ő 85-öshöz és Jonihoz, és 282E-shez és haza. És nem maradt más, csak a szürkület, és az eleredő eső. Meg a nyamvadt kis zeném, az unalommá ismételt, ősöreg Deep Purple, amit mindenki csak leszól, néhányan tudják csupán értékelni. De felőlem, nem kötelező szeretni.

Holnap nagy valószínűséggel nincs táncpróba, ami rövid távon kurva jó, hosszú távon nem. Így holnap lerendezem a külügyes cuccot, aztán jövök haza. És kivételesen holnapra nem jósoltak semmilyen nemű számonkérést. Vagy csak én nem tudok egyről sem. 

Vasárnap Szolnokon kéne lennem, tata születésnapját ünnepli a díszes társaság. Mármint apa és Ági, meg lehet, hogy én. Úgy őszintén, jó lenne lemenni, csak hát nem tudom, hogy meg lehet-e majd oldani.

A bejegyzés trackback címe:

https://szanto-balazs.blog.hu/api/trackback/id/tr36222886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása